Sidor

tisdag 22 oktober 2019

Bra inledning på veckan!

Igår hade det gått hela sju veckor sedan hästarna skoddes senast. Sju veckor. Det är helt klart nytt rekord för Bosse! Alla skor satt kvar och de satt bra! Men bakskorna glappade pga de var så slitna att sömmen hade krupit in i skorna och de var helt blanka vilket ledde till att det blev väldigt halt för bakbenen när vi var ute och red.

Såhär såg hovarna ut när han var nyskodd förra gången:


Då hade han fyra sönderslitna hovar pga att det blev lite struligt med hovslagarbytet. Men nya hovisen lyckades verka hovarna och sätta sömmen i frisk hov så de har hållit oväntat bra!

Nu hade hovarna fått växa till sig och nästan allt trasigt blev bortverkat så nu är de riktigt fina!

Vänster framhov!
Bosse gillade läget och höll på att somna. Han såg mer ut som om han fick massage än blev skodd :)

Njutaren

Så trött!
Idag hade jag planerat att rida Pelle, men kom iväg från jobbet alldeles för sent så klockan var redan fem när jag kom hem och jag insåg att inte skulle hinna rida innan det blev mörkt. Därför bestämde jag mig för att springa en runda med vovvarna istället.

Det blev en liten skogsrunda och Selma fick springa lös. Det tyckte hon var finfint!

Nellie i koppel, Selma lös
Det var skönt att komma ut och röra sig lite, nu har det faktiskt blivit tre löprundor sedan i fredags så nu kanske jag är lite på g med det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar