Sidor

måndag 7 januari 2019

Start på träningsåret

Det har varit svårt för mig att få igång träningen av mig själv den senaste tiden. Svårt att säga vad det beror på, men en del av det är att jag inte kan springa som jag vill pga höften. Dock har höften blivit mycket bättre när jag har varit ledig och igång mycket mer, vilket tyder på att det är bra att hålla igång (såklart).

Jag har en plan för hur jag ska gå till väga framöver och i den planen ingår crosstrainerpass, så det gjorde jag idag!

Jag körde 45 minuter och hade pulsbandet på. Det har jag inte använt på ett bra tag! Det började med att gå upp över 200 slag/minut vilket såklart är helt orimligt, så jag funderade på om jag skulle ta av mig det igen. Men sedan gick det ner till mer rimliga nivåer och resten av passet verkade det funka som det skulle.

Trots den uteblivna träningen så kändes 45 minuter inte särskilt långt eller överdrivet jobbigt. Ridningen håller nog igång kroppen mer än jag inser. Det var så skönt att ta i lite, höja pulsen och att få svettas.

Efter crosstrainern körde jag mina rehabövningar för höften också, så idag är det stor klapp på axeln!

Dagens pass
Så nu har jag äntligen påbörjat träningsåret och jag hoppas att det blir betydligt bättre än föregående tråningsår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar