Sidor

lördag 27 januari 2018

Solig lördag

Idag var himlen klarblå medan jag släppte ut hästarna och fixade stallet. När jag sedan hade ätit frukost och hoppat i löparkläderna hade tråkiga moln tagit över himlen. Men de drog faktiskt bort och vi fick se solen ändå. Så härligt!

Jag tog med mig Selma på promenad till Flähult. Det var så skönt att röra på sig och få lite skogsluft. Det var tydligen något lopp som pågick, så vi fick hålla undan för lite löpare på ett ställe, men sedan var vi allena igen.

Vi var väl ute 1½ timme. En lagom go runda!

Selma på banvallen
Direkt efter promenaden hämtade jag in hästarna och slängde på Pelle tränset. Han fick också gå en runda och då fick vi lite mer blå himmel och sol. Så gott det gör att solen skiner. Humöret blir ju på topp och livet blir så mycket enklare!

Pelle var ganska lugn idag, han gjorde endast något konstigt hopp på vägen upp mot Attas av någon okänd anledning. Sedan var där något troll i tallskogen, men han tog sig lugnt genom Skattagårdsskogen som annars brukar vara lite "farlig".

Det blev en lagom runda med honom också. Han har lugnat ner sig igen, vilket är väldigt bra! Det är ju i och för sig kul att han är pigg, men han behöver ju inte hålla på och tramsa sig så mycket, tycker jag.

Pelle på promenad

Sol över Hinnagården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar