Sidor

fredag 26 januari 2018

Fredag

Jag tror jag är drabbad av januaritrötthet... Denna vecka har jag varit så extremt trött att jag inte har orkat göra något vettigt efter jobbet. Så idag passade jag på att åka hem lite tidigare från jobbet. Jag var hemma redan vid två och klädde direkt om för att rida en runda.

Förra veckans snö försvann i ett nafs när det i tisdags kväll blåste upp och sedan slog om till plusgrader och regn. Sedan i onsdags har det varit 4-7 plusgrader så nu är det återigen barmark och tjällossning.

Idag var det faktiskt uppehåll och endast lite lättare vind, så det var perfekt ridväder. Lite mindre kläder idag eftersom det ju var nästan tio grader varmare än senast jag satt på hästryggen. Jag skippade min supervarma vinterjacka och tog bara en softshelljacka, men kjolen och vinterridstövlarna fick följa med då jag inte gillar att frysa om ben och tår. Det visade sig vara rätt klädsel.

Bosse fick komma ut idag. Först fick jag ju spola av de leriga ben, både Pelles och Bosses. Så jävla trist!

Bosse var på gott humör idag, han var väldigt positiv på stallgången. När vi kom ut var han till en början lugn och fin. Det var verkligen extremt grått ute idag! Nästan lite dimmigt. Ganska trist väder.

Vi skrittade förbi Kullagården och där ökade tempot i vanlig ordning. Men när vi hade passerat där lugnade han sig igen.

Lugn kille
Sedan var han lugn tills vi skulle passera Attas. Där var tydligen väldigt farligt... Vi gick vidare ner i grushålan och där tyckte jag att jag såg ett par älg-bakben, men jag blev osäker när jag inte hörde någon älg som gav sig av och inte heller såg någon mellan träden där. Bosse blev däremot väldigt stissig och så höll han på genom hela grushålan, upp i Skattagårdsskogen och på grusvägen ut mot Obbhultvägen. Inte förrän han fick långa tyglar slutade han takta och stissa. Knasiga häst!

När vi var klara och jag hade suttit av var han så gosig och skulle slicka på mig. Sötnosen:)
Mmmm, hjälm smakar gott!
Nu hade även vildsvinet kommit fram ur snön igen, så jag passade på med lite miljöträning med den och det gick faktiskt över förväntan. Han vågade nosa och gick till och med fram för att känna mer på den. Men, lite läskig var den allt!

Bosse och grisen
Nu sitter jag och grejar med filmen från förra helgen. Jag har skaffat en ny videoredigerare, Movavi, som jag är mindre nöjd med. Det laggar för jäkla mycket och jag har svårt för att speeda upp filmerna. Det är ändå över en timme film, så det orkar ju ingen se. Dessutom lär det ta jättelång tid att ladda upp på Youtube. Så jag har fått göra den lite tråkigare i Moviemaker istället. Men jag är snart klar med den hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar