Sidor

tisdag 2 januari 2018

Aktivare dag

Klockan är knappt 11 på förmiddagen och redan har denna dag varit betydligt mer aktiv än gårdagen. Det är i och för sig inte så svårt att slå gårdagen eftersom den tillbringades i soffan, men det är ändå rätt gött att redan ha fixat stallet, sprungit en runda och landat in 10720 steg.

Selma fick följa med på en löprunda innan jag åt frukost och vi fick faktiskt se lite sol idag. Det är helt otroligt vad allting blir lättare så fort det slutar regna och solen kommer fram. En positiv känsla helt enkelt!

Även löpningen kändes positiv. Kroppen var lätt och det var bara helt underbart att springa. Vi sprang till grushålan, mot 153:an, in mot Stenaljung, tillbaka till grushålan och sedan Obbhult och Linnarp.

Första kilometern (med 90% uppförsbacke) gick på rekordsnabba 6:15, andra på 6:01 och resterande av de totalt sju kilometerna gick under 6-minuterstempo och medeltempot blev 5:52. Helt otroligt bra för att vara jag!

Sista biten hem gick jag och då släppte jag Selma så att hon fick springa lite lös. Det är ju inte så länge till som vovvarna får vara lösa, så det gäller att passa på!

Selma spanar


Nu har jag ätit frukost bestående av bacon, äggröra och en kopp te. Nu känner jag mig superladdad för att rida båda hästarna i det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar