Sidor

lördag 6 januari 2018

Skogspromenad

Efter ridturen tog jag med mig Selma på promenad. Jag var sugen på en lite längre skogspromenad, men det var lite tight med tid innan solen skulle gå ner.

Vi gick mot Åkulla och sedan svängde vi över skogarna och kom ner vid Linnarp. Det var riktigt härligt att gå där i skogen. Selma fick springa lös och var så lycklig! Vi mötte inte en enda varelse, vi var helt ensamma där i skogen. Det började frysa på och vinden var riktigt kall. Men jag höll ett tempo som höll mig varm.

Jag gjorde en miss och tog fel väg upp över ett rejält berg och så kom jag fram till vägs ände. Bara till att vända. Det tog säkert 20 minuter extra. Men det var ju fantastiskt fina vägar och jag gick där och drömde om att rida där med Bosse. Det hade verkligen varit en utmaning för honom att gå i de backarna. Riktigt bra träning!

Det blev en rejäl runda och jag hann hem så att jag precis hann få in hästarna innan det blev helt mörkt ute. Jag var ute runt två timmar och har fått ihop drygt 30000 steg idag. Riktigt bra!

Selma i fina skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar