Sidor

tisdag 16 januari 2018

Dryg flygresa

Detta har varit en lång dag i många bemärkelser. För det första gick jag upp kl 04:00. Jag tog en sväng om stallet och gav hästarna kraftfodret för att Magnus skulle spara lite tid samt lite hö och sedan var det snabbt in och byta om och göra mig i ordning. Planen var att köra hemifrån halv fem, men jag kom iväg tjugo i istället.

Dessutom så var det snöstorm. Ca en decimeter låg det här överallt och resan till Landvetter gick väldigt långsamt. Jag tycker det är svårt att köra när det ligger en massa snömodd på vägbanan, men när folk kör i 60 km/h så måste man ju köra om annars kommer man ju aldrig fram.

Flyget skulle gå kl 7 och vi kom in på terminalen runt halv sju. Då skulle två kollegor käka macka, så vi kom igenom säkerhetskontrollen lite sent, den tog tid och när vi kom till gaten hade de precis tänkt stänga.

Vi kom på planet och allt verkade frid och fröjd. Sedan fick vi information om att planet skulle av-isas och vi väntade på någon avisningsbil. Vi skulle få åka vid 7:35-7:45. Jaja, bara till att vänta och blunda och försöka återhämta sig. Klockan nio kom vi efter många om och men iväg. Helt sanslöst! Två timmars försening pga den där jäkla avisningsbilen!

Märkligt nog så hade de kollegor som åkte med Norwegian kommit fram med bara lite försening. Det flyget skulle gå 07:05. Vi åkte med SAS.

Vi åkte till Arlanda för möte som hade börjat 8:30. Vi var där 10:30. Så vi missade i princip hela förmiddagen.

Men vi fick i alla fall gjort det vi skulle innan vi skyndade oss till 16:20-planet som skulle ta oss tillbaka till Landvetter. Även det gick iväg efter utsatt tid och vi landade först vid 17:30-tiden. Sedan var det raka vägen hem. Nu med bättre väglag även om det var rätt blött.

Strax efter kl 19 var jag hemma igen. Fixade lite mat och nu ligger jag utslagen i soffan. Fruktansvärt lång dag blev det. Jobbresor är så överskattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar