Sidor

torsdag 20 april 2017

Förkyld!

Rätt väntat, men ändå så irriterande, konstaterade jag igår att jag har åkt på en förkylning. Förutsättningarna är verkligen de rätta. Dålig mat i några veckor (framför allt mer socker än vanligt), en stor personlig påfrestning och sorg och många människor i min närhet som varit förkylda.

Jag köpte ju Coldzyme igår och har sprutat det i halsen flertalet gånger både igår och idag. Jag tycker redan att halsen är rätt så återställd. Däremot krånglar näsan. Jag är omväxlande tät och omväxlande rinnig. Jag dra på att använda nässpray i det längsta, då jag alltid brukar få näsblod av det. Så då kan jag inte snyta mig och det hatar jag!

Eftersom jag har sovit dåligt i natt pga näsa och hals har jag varit ordentligt trött idag. Riktigt slö! Nu hoppas jag på en bättre natt till imorgon så att jag orkar göra lite nytta på jobbet innan det är helg igen. Hoppas att jag ska orka gå lite långpromenader i alla fall. Och att det blir tid att spendera i växthuset så att jag kan så lite mer grejer nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar