Sidor

söndag 2 april 2017

Automatiska fönsteröppnare på plats!

Nu har vi äntligen fått de automatiska fönsteröppnarna i växthuset på plats! De var inte helt lätta att få dit, så det var många svordomar och stor frustration. Men till sist satt de där och de funkade perfekt! Himla käckt att inte behöva tänka på att öppna fönstren innan man går till jobbet på morgnarna. Dessutom är det ju inte jättevarmt när jag åker på morgonen och sedan kan det bli riktigt varmt under dagen när solen står på.

Automatiska öppnare på plats!
Det blev en hel del annat fixande också. Jag flyttade hallon och planterade en massa sticklingar i krukor. 

Vi passade också på att bränna det gamla gräset vid paddocken, ett säkert vårtecken! Det var perfekt att göra det ikväll. Det var knappt någon vind och det var lite småblött i gräset.

Hästarna fick stå ute lite extra idag, de fick en omgång hö i hagen. Känns dumt att ta in dem när det ändå var en sådan fin kväll.

Nu är även denna helg över. Jag hoppas på en mycket bättre vecka och att jag är pigg och orkar göra saker när jag kommer hem från jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar