Sidor

måndag 1 september 2014

Jobb efter jobbet

Bara för att det är vardag och vanlig jobb-dag betyder det inte att jag har legat på latsidan efter jobbet.

Först gjorde jag lite ärenden. Beställde ny dator eftersom den gamla kraschat moderkortet. Köpte även vit färg då den var på väg att ta slut.

Så jag var inte hemma förrän vid femtiden och då möttes jag av den här isolerade gaveln...


Tänk att 3/4 av huset nu är isolerat! Tiden då det slog i innerdörrarna när det blåste ute är förbi. Ja, kanske är det till och med så att tiden för innerdörrarna är totalt förbi...

Fokus ikväll var målning av fasaden på framsidan. Älsklingen hjälpte mig och vi målade alla hellånga brädor. Han stod på marken och målade så högt han nådde och jag stod på ställningen och målade.

Det gick riktigt bra! Skönt att få målat det innan stuprören kommer upp så att man slipper att kladda färg på dem!

När vi var klara med fasaden (jag ska måla runt fönstren imorgon, så riktigt klart är det inte) gick vi in i ladan och målade den sista läkten. Nu ska det inte vara mer som ska målas där iaf!

Nu hoppas jag att snickarna sätter upp skärmtaket imorgon, för då blir jag färdig med framsidan denna vecka och kan flytta ställningen till norrgaveln!

Efter målandet var det någon timme kvar på dygnet, tyckte jag, så jag passade på att göra det "jätte-roliga" jobbet dra-upp-dyckertspik-ur-golvet. Jag kan inte förstå hur jäkla många spik man har orkat spika fast de där masonitskivorna med??? Det tar ju aldrig slut!

Efter någon timme värkte ryggen såpass mycket att jag blev tvungen att lägga ner. Men ca 1/3 av golvet är kvar. Det får vi ta imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar