Sidor

söndag 21 september 2014

Sanering!

Den största delen av denna dag har ägnats åt att få ordning i alla rum som blivit påverkade av renoveringen. Dvs alla utom köket...

Jag började med kontoret där jag dammsög, svabbade, putsade fönstret och hängde upp gardinerna. Så nu kan jag jobba där igen. Ligger lite efter med fakturaskrivandet. Men såklart var det slut på skrivarpatron, så jag får vänta lite till med det.

Jag dammsög och putsade fönstren i gästrummen innan jag gav mig ner till första våning och den här röran...




Mycket dammsugning. Plockade bort golvskydden. Putsade fönster. Ställde tillbaka möblerna och hänge upp gardinerna. Snart ordning där också!

Även på utsidan blev det lite städning runt huset. 

På eftermiddagen var jag trött på att städa så jag tog med mig Selma på en första löprunda efter förkylningen.

Vi sprang i väldigt lugnt tempo upp i Åkullaskogarna. Kändes ok. Sprang tio km och gick resten.



När jag kom hem krampade ryggen ihop totalt och jag fick faktiskt lite frossa. Lidingöloppet blir långt och tufft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar