Sidor

lördag 20 september 2014

Golv och målning

Idag var det dags att måla igen. Snickarna är inte riktigt klara, de har gavelspetsen kvar att sätta läkt på och lite annat småpill.

Men jag kunde ju ge mig på att måla fasaden nedtill och allt som var vitt. Jag började med att leta efter färg och det visade sig att det var dags att köpa en ny (den sista!) burk. Så vi fick åka till Tvååkers färg och köpa en burk.

När vi ändå var ute och körde passade vi på att köpa golv till övervåningen. Bilen blev rätt full med grejer...


När vi kom hem åt vi lunch och vid 13-tiden kom jag så äntligen ut för att måla. Det var perfekt väder, vindstilla och 20 grader varmt. Ingen sol på gaveln. Kan inte bli mycket bättre!

Målande flöt på rätt bra med den gula färgen eftersom det bara är ett fönster på nederdelen av väggen. Sedan gav jag mig på det vita. Målade takskägget. Det var minst sagt svajigt på ställningen högst upp, men det gick bra.

Sedan körde jag alla fönsterfoder och brytningen, därefter hörnen och så dörren.

Jag hann precis klart innan det blev mörkt. Så skönt att få det gjort! Nu kan jag göra annat än att måla imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar