Sidor

onsdag 17 september 2014

Tisdag 9 september, Mallorca

Vaknade med halsont och dåligt humör. Jag hatar förkylning! Det är så meningslöst och onödigt! Att det dessutom nu bara är drygt två veckor kvar till Lidingöloppet gör ju inte saken bättre!

Dessutom satt vattnet i örat sedan gårdagen kvar. Irriterande! 

Vi åt frukost och gick direkt till apoteket där jag fick köpt Strepsils och någon vätska mot vatten i örat. Två droppar sedan var allt ok igen! Och halstabletterna gjorde också gott och jag kände mig mycket bättre!

Vi köpte också varsin luftmadrass att ligga på på stranden eftersom strandstolarna var löjligt dyra.

Det tog dock mindre än en timme innan min började pysa och jag långsamt sjönk ner till den hårda sanden. Måste ha sett hysteriskt kul ut...

Vi gick tillbaka till butiken där vi köpte madrasserna eftersom även Älsklingens gick sönder. Jag fick en ny eftersom jag direkt kunde visa hålet vid en söm. Älsklingen däremot massakrerade sin såpass mycket att de vägrade byta den:)

På eftermiddagen tog vi varsin glass. Återigen fick jag dubbelt så mycket som han:)

Älsklingens glass


Min glass



På kvällen åt vi på hotellet som har en riktigt bra restaurang. Slapp de äckliga friterade potatisarna och tog istället bakad potatis till det grillade köttet! Mums! Ja, vi går inte ner i vikt här iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar