Sidor

tisdag 23 september 2014

Projekt tak och fasad är klart!

Idag när jag kom hem från jobbet var de sista grejerna på huset klara och snickarnas grejer borta. Mitt tak-och fasadprojekt är alltså klart på utsidan!

Såhär ser mitt hus ut nu! 


Det känns helt overkligt! Som att jag har kört fel:). 

Jag är så nöjd med hur resultatet blev! Alla inblandade har gjort ett grymt jobb! Allt blir så mycket lättare när man har med duktiga och trevliga hantverkare att göra!

Det som nu återstår är att måla gavelspetsen på norrsedan, även måla runt dörren på framsidan. Jag inväntar bättre och framför allt varmare väder till nästa vecka.

Det ska också bli två altaner. En på baksidan, som vi hade tidigare, och en på framsidan med en integrerad trappa. Men det är projekt som får vänta ett tag.

På insidan har vi kvar att lägga golvet och sätta lister på andra våning. Övriga rum blir också längre fram i tiden.

Jag ska visa lite för- och efterbilder här i bloggen, men det blir när allt är klart och jag har tid att sätta mig ner och skriva ihop något bra... Suger lite på den karamellen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar