Sidor

söndag 26 augusti 2012

Regn och åska!

I morse, vid halv 4-tiden vaknade jag av att Älsklingen puttade på mig och muttrade något om åska. Hade han inte väckt mig hade jag förmodligen, med hjälp av mina öronproppar, sovit mig igenom ovädret.

Det är inte ofta åskan slår nära här, så jag var inte så orolig för det, ville bara sova vidare. Men när det small samtidigt som det blixtrade och strömmen försvann en kort stund insåg tillochmed jag att det var nära.

Men ovädret drog bort rätt snabbt och jag sov vidare. Dock fortsatte det att mullra resten av morgonen. Och så har det regnat. I mängder. Jag har aldrig sett så mycket vatten på åkern i hela mitt liv!

Det känns nästan som om vi fick årets ranson av åska och regn i natt och det regnar fortfarande.

När det åskar på det viset undrar man ju lite över hur det går med hästarna som står ute i ovädret. Men som tur var såg jag dem från sovrumsfönstret när jag gick upp, de levde iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar