Sidor

onsdag 29 augusti 2012

Idag var sommaren tillbaka!

Vädret ändrar sig snabbt just nu. I morse sken solen och det har den gjort hela dagen. När jag kom hem var det dryga 20 grader och jag bestämde mig för att rida en runda.

Bosse Bus fick komma ut idag. Jag började med honom i paddocken, testade gas, broms och styrning. Hade bytt tillbaka till pelham-bettet igen då jag inte tyckte att han fungerade särskilt bra på det tredelade. Det funkade mycket bättre med pelhamet, så det får bli det i fortsättningen.

Jag tröttnade ganska snart på att rida i paddocken och vi gav oss ut på en tur i världen istället. Det var så mysigt, varmt och skönt, helt vindstilla. Bosse tyckte det var kul att komma ut och han var hur pigg som helst, ville bara springa hela tiden.

Två gånger vände han för att han såg läskiga grejer, men det var bara till att vända tillbaka och titta en gång till så gick han snällt förbi. Vi galopperade även en liten kort sträcka och det gick bra utan luftfärdet. Han var så duktig, min "lille" häst!

Pelle Spanaren kollar så att allt går rätt till på gårdsplan!

Så skööönt att rulla sig efter ridturen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar