Sidor

tisdag 28 augusti 2012

En skarpare värld!

Igår var jag hos optikern för en årlig genomgång av kontaktlinser och ögon. Det visade sig att jag behövde öka styrkan igen och jag fick en ny version av mina pure vision-linser som heter purevision2. Optikern sa att linserna var av "HD-kvalitet", vilket jag tyckte verkade lite småtöntigt. Men OJ vilket skillnad det var när jag kom ut från optikern!

Alla konturer, färger och kontraster var plötsligt mycket skarpare än tidigare och jag såg väldigt mycket bättre överlag! Dessutom är dessa kontaktlinserna lite tunnare än de gamla och de känns faktiskt inte alls i ögonen. De gamla kändes ändå kanten lite på, man visste att de var där.

Nu ska jag prova dessa underbara linser i två veckor innan jag gör ett återbesök. Tyvärr får jag inte ha dem i på nätterna under denna tid, men det kan jag leva med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar