Sidor

måndag 13 augusti 2012

Bra form!

Idag gav jag mig ut på en löprunda efter att ha blivit lite rastlös av att plötsligt vara stillasittande då semestern nu är över. Jag hade väl egentligen ingen riktig plan med passet, utan lät det bli som jag kände för. Jag sprang ned för Mute backe och lät benen pinna på, vilket jag fortsatte med hela 2:a kilometern. Det blev nytt rekord på 1 km med 4:51.

Sedan sänkte jag tempot i en kilometer och sprang den 4:e kilometern i tänkt 5:30-tempo, bara för att känna på det lite. Det kändes bra och sedan höll jag strax under 6:30-tempo hela banvallen uppåt och sprang sista mördarbacken i 6:40-tempo, vilket nog också är det snabbaste jag sprungit uppför där.

Det blev lite av ett fartleks-pass, men ganska lugnt ändå. Kände lite på formen, om känns toppen inför lördagens lopp. Nu blir det bara ett pass till. På torsdag med en kompis. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar