Sidor

tisdag 21 augusti 2012

Backintervaller!

Efter två dagars vila sedan helgens lopp var jag idag sådär härligt rastlös i benen igen. Jag hade bestämt mig för ett backintervall-pass. Jag värmde upp i drygt 2 km och sedan satte jag fart upp för backen. 6 gånger blev det!

Tempot för intervallerna blev 4:11 - 4:29 - 4:32 - 4:18 - 4:14 - 4:06. Det kändes lite segt till en början, magen var lite för full och det var ganska varmt (ca 21 grader) och helt vindstilla. Benen kändes lite tröga och jag gick tillbaka istället för att jogga. Men det blev bättre och bättre. Efter intervallerna joggade jag av mig en liten runda. Jag gick upp för en seg backe och sedan sprang jag hem sista biten i 5:25-tempo, vilket kändes riktigt bra. Skönt att springa på lite!

Efter passet kändes det väldigt stramt i höftböjarna så jag stretchade igenom alla stora benmuskler ordentligt. Ska bli intressant och se om det blir någon träningsvärk efter detta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar