Sidor

onsdag 15 augusti 2012

Att plantera skog....

...är riktigt trivsamt, enligt mig. Vi får väl se hur kul jag tycker det är när jag har satt alla plantor jag ska sätta... Men just grejen med att följa plantorna från början till det blir skog av det tycker jag är kul. Se hur de växer (förhoppningsvis) från år till år. 

Ikväll har vi planterat tallplantor av täckrots-typ. De har en liten klump nedtill som ser ut som en kruka. Man använder ett planteringsrör som gör ett litet hål som man trycker ner plantan i. Ganska smidigt. 1600 st har jag köpt denna omgång och idag satte vi 160 av dem. 

Myggen var lite stygga och solen går snabbt ner om man kommer ut lite sent på kvällen, så det hanns inte med så många idag. Det får bli desto fler till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar