Sidor

söndag 10 april 2011

Vårdag!

Jag har blivit förkyld igen! SKIIIT! Men jag har iaf ingen feber, dock är näsan omväxlande tät, omväxlande rinnig och halsen gör ont som f-n.
Så när jag vaknade i morse och solen sken beslöt jag mig för att trotsa förkylningen och ta med mig hästarna och rida uppe i Rolfstorp.
Jag började med Pelle. Han var otroligt lugn idag. Helt avslappnad hela vägen ute i världen. Fantastiskt! Man kunde verkligen njuta av det härliga vädret! Långkallingarna åkte av och jag kunde dra upp tröjärmarna utan att frysa, UNDERBART!
Efter ridturen med Pelle åt jag lunch och gick sedan ut för att rida herr Bus. Han gjorde verkligen skäl för sitt namn idag. Det var väldigt spänt och studsigt hela ridturen. Men det kanske inte var så genomtänkt att rida honom utan att han fått vara ute i hagen innan...
Efter hans ridtur gick jag igenom stängslet och släppte ut hästarna i hagen. Premiär med utevistelse utan täcke för i år! Pållarna tackade genom att rulla sig så att de blev ordentligt smutsiga:).
Jag fick även gjort lite smågrejer i trädgården innan jag åkte hem igen.
Nu blir det slappning i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar