Sidor

onsdag 13 april 2011

Både blond OCH senil...

Idag när jag kom till gården för att ta emot sotaren möttes jag av en lapp i dörren som talade om att jag missat tiden. Jag förstod ingenting, det stod ju att han skulle komma mellan 12 och 14 och klockan var ju tio i 12... Så jag ringde upp sotaren och undrade vad som stod på???
"Det var igår" var svaret 
Så jag har idag alltså alldeles i onödan suttit hemma och jobbat halva dagen och sedan tagit ledigt resten. Bara för att jag inte kan läsa riktigt!
 JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ MIG SJÄLV!!!
Jag på Status Quo i somras, lägg märke till den blonda kalufsen:)

Ni ska veta att det verkligen inte är lätt att vara både blond och senil!
Så nu får jag ta ännu en dag ledigt i början på maj då sotaren kommer tillbaka:(.
Eftersom jag plötsligt fick väldigt mycket tid över passade jag på att elda lite, vilket egentligen inte behövdes, det var ju 15 grader i huset, men det kan vara bra att hålla det lite varmt ändå. Jag körde även till banken och fixade med lite grejer för pappa och fick tankat diesel till traktorn så att vi kan klyva ved hela helgen!
Därefter åkte jag till LRF konsult för att få gjort deklarationerna (både min och pappas). Det gick väldigt smidigt den här gången tyckte jag och jag kan se fram emot lite goa pengar tillbaka lagom till jul, då det säkert finns någon rolig räkning att betala, typ badrummet eller så.
Ikväll tvingade jag ut Magnus på promenad med alla hundarna. För första gången lekte Brasse med Selma (tror jag att bushunden får heta). De hade riktigt kul och flög runt på gräsmattan. Ingen utav dem gav sig heller, Brasse är ju en drever (och de ger sig aldrig) och Selma är ju också väldigt envis.

Brasse i snön 2010

Det blev en lite längre runda den här gången, men Selma hängde på bra hela vägen, jag förstår inte vart hon får all energi ifrån???  Men nu är hon iaf helt klubbad och lär sova gott i natt. Det hoppas jag att jag också får göra! Föregående natt var bättre, med endast ett fåtal, korta hostanfall.
GOD NATT!

2 kommentarer: