Sidor

söndag 11 juli 2021

Bosse på uteritt

Idag var det efter en lördag med regn i princip hela dagen äntligen uterittsväder. Egentligen hade jag tänkt rida Kalle först och filma vårt ridpass, men när jag skulle starta roboten var den inte laddad. Så jag tog in Bosse istället och laddade roboten.

Bosse var pigg och fin idag, vi skrittade bort mot Kullagården och Hulegården, sedan ut på gärdsvägarna. Det stod ett nytt jakttorn som han tyckte var lite läskigt så han gick ut i veteåkern för att komma förbi. Men sedan var han lugn och fin och vi tog rundan om grushålan och sedan galopperade vi genom Skattagårdsskogen. Kul att han kändes så pigg och fin!

Bosse piggelin

Varbergs ridklubb ska ha Pay & Jump första augusti och har dessförinnan öppen bana. Så jag tänkte att jag skulle åka dit och först boka öppen bana så att han får testa att hoppa på gräs och om det går bra, anmäla oss till P&J. Det skulle vara så kul att se hur han beter sig. Om han ska tjura eller om han tycker det är kul när det är andra med också runt omkring.

Jag hoppas verkligen att han ska tycka att det är kul, men man vet ju aldrig med den hästen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar