Sidor

måndag 20 juni 2016

Våtdräktsprovning och löpning

Efter förra veckans misslyckade försök att få på mig våtdräkten var jag bara tvungen att testa här hemma i lugn och ro och normal temperatur. Tänk att då gick det alldeles utmärkt att få på den! Och den sitter bra. Lite tajt om armarna, men det antar jag att den ska vara.

Så nu är det check på den och jag har inte längre någon ursäkt till att inte ge mig av till en sjö och simma. Förutom att det är kallt, mörkt och läskigt... Men det går antagligen att komma över...

Efter våtdräktsprovandet drog jag på mig löparkläderna och Selma började yla i källaren. Härliga hund! 5 kilometer låg i planen och vi gav oss ut i blåsten.

Det var perfekt temperatur för linne och kortbyxor. Det är ju faktiskt sommar även om det inte är över 20 grader. Men det är ju bara bra när jag ska springa.

Idag kändes det fantastiskt kul att springa. Den där lätta, härliga känslan infann sig med en gång. Jag hade en plan att springa runt Stensared, men det var länge sedan vi sprang runt Flähult, så det blev ändring av plan.

Det är lite svårt att variera rundorna när man springer korta sträckor, tycker jag, man får ha en del fantasi! Det var kul att springa på lite andra ställen än vanligt och kanske var det därför det kändes lättare än vanligt. Eller så börjar jag komma igång. Oavsett orsak, ville jag knappt sluta springa, men jag har lärt mig den hårda vägen att det är bra att följa en plan och att inte öka för mycket bara för att det känns bra för stunden. Så när klockan ringde för fem kilometer slutade jag att springa och gick resten av vägen hem.

Dagens runda
Nu ska jag försöka reparera den föregående nattens dåliga, eller snarare korta, sömn. Fastnade framför en film igår. Jag som aldrig kan hålla ögonen öppna framför TV:n lyckades se klart en film som var slut klockan 00:00. Inte så bra när man ska gå upp halv sex dagen efter. Känner mig rätt trött nu, så det får bli en dusch och sedan sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar