Sidor

onsdag 22 juni 2016

Träningsvärk!

Träningsvärken efter gårdagens rullskidpass kom som ett brev på posten. Så går det när man tränar för sällan! Fast jag gillar egentligen träningsvärk. Jag föreställer mig att det gör ont för att musklerna växer:). Och dessutom är det bästa sättet att bli av med den att träna mer.

Fördelen med att träna olika saker är ju att man inte belastar kroppen med samma träning dag efter dag. När överkroppen idag kändes lite stukad här och där, rygg, triceps, mage, var det perfekt att springa en runda.

Så jag tog med mig min glada vovve och sprang upp i Linneskogen. Det regnade i eftermiddags och när solen kom fram igen blev det i princip tropisk hetta med väldigt fuktig värme. Inte mitt favoritväder precis när det gäller löpning.

Men det var bara till att bita ihop och göra de fem kilometer som skulle göras. Det var tungt, riktigt tungt. Och avslutningen de två sista kilometerna var grym med långtråkig banvall som dessutom lutar lätt uppför.

Men jag gjorde det och efter en halvtimme pep klockan för fem kilometer. Så gött det var att få gå sista biten hem! Svetten bara sprutade ifrån pannan! Men nu är det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar