Sidor

måndag 13 juni 2016

Simning och hästkväll

Efter en mycket intensiv eftermiddag på jobbet där jag sprang från ledningsgruppsmöte (höll presentation för att få TG3-beslut, vilket jag fick, tjoho!) till projektmöte till ytterligare ett möte innehållandes en presentation var det rätt gött att göra premiärdoppet på simstadion!

Soligt och fint på Simstadion idag!
Jag hade planerat att testa våtdräkten, men när jag skulle dra på mig den blev jag varm, huden blev fuktig och det blev helt omöjligt att få på sig den jäveln. Så den åkte av igen och jag fick simma i baddräkten.

Jag körde tusen meter bröstsim för att känna på sträckan och sedan gav jag mig på frisimmet. Gick ovanligt bra, klarade 25 m, men pulsen skenade iväg i vanlig ordning.

När jag kom hem var det dags att ägna sig åt hästarna. Kristin kom hit och vi tog in dem. Bosse hade tappat sin grimma, men hade kvar alla skor, så det var ju bra. Jag passade på att gå med Pelle när Kristin red. Pelle har ju inte riktigt lika bråttom som Bosse, så det passade ju bra. Han var lugn och fin idag, gammelhästen!

Det var perfekt att vara ute med hästarna under fotbollsmatchen, vi mötte bara en bil under hela rundan, som tog närmare en timme. Det är så gött att vara totalt ointresserad av fotboll och kunna ägna sig åt sina djur istället för att ligga i någon soffa och glo i flera timmar!

Efter promenaden gjorde jag i ordning Bosse för en uteritt. Vi kom inte så långt innan han körde sin "nya grej", stanna, tjura ihop och sparka ut med höger bakben. Men den här gången kom han inte undan! Jag gick på honom direkt och såg till att han gick framåt!

Tre gånger gjorde han det, men sedan blev han lite spänd och då kom framåtbjudningen igen. När vi kommit ner för Mute backe började han bli lite slö igen, men när vi kom ut på gräsåkern travade han glatt iväg! Han gick till och med med på lite "riktig" ridning på volter och så. Jättefin var han!

Gräsåker! TJOHOOO!
Vi tog oss vidare på gärsvägarna och ut till Linnarpsvägen. Fantastisk kväll! Soligt, kvittrande lärkor och fasaner som sprang runt på åkrarna. Det blir inte mycket bättre än såhär att vara hästägare!

Me and my horse!
Så fort vi kom ut på en gräsåker skulle det travas, tyckte Bosse. Jag var nöjd med framåtbjudningen och lät honom trava. Men när vi var på väg hem var det skritt som gällde, men det var tydligen lite svårt att hålla sig till det...

När vi kom hem och jag hoppade av såg jag att han var så svettig att det droppade från sadelgjorden! Han svettas inte lite, den hästen! Jag slängde av honom alla grejer och gick in i sadelkammaren och hämtade godis. Då hade han kissat på stallgången! Jag förstår verkligen inte??? Han stod i boxen närmare två timmar medan vi gjorde i ordning Pelle och Lettan och var ute med dem. Sedan stod han även där medan jag gick in en sväng på toa. Så han har ju haft all tid i världen till att kissa!

Jag duschade honom och ställde honom i boxen. Då ställde han sig för att kissa igen. I flera minuter. Knasiga häst! Man blir aldrig klok på de där djuren... Men de är ju så underbara:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar