Sidor

onsdag 13 maj 2015

Långhelg

Kristihimmelfärdshelgen är nog en av mina favorithelger. Fyra dagars ledigt, vår ute och oftast oplanerad. Precis så som jag vill ha det!

Kvällen började med fakturering (så jag är verkligen LEDIG resten av helgen), fortsatte med en fantastisk löptur och slutade med mat hos Svärmor.

Selma och jag gav oss iväg mot Läjet och Älsklingen skulle hämta upp oss på vägen. Han "skulle bara" duscha. Så jag visste ju inte hur länge jag skulle få springa.

Fast efter 16 år erfarenhet tillsammans med den mannen borde jag ju veta att den där duschen kan ta hur lång tid som helst...

Vi sprang iaf banvallen till Tvååkervägen och sedan in vid Källäng. Platt och lättsprunget, fast lite motvind. Jag höll ett ganska bra tempo, eftersom jag trodde att det skulle bli en halvtimme eller så.

Känslan idag var helt annorlunda jämfört med söndagens långpass då allt kändes skit. Idag höll jag mig runt 5:45-tempo utan att bli alltför trött. Det kändes bara bra helt enkelt!

Vi sprang på och när Älsklingen äntligen dök upp hade vi sprungit en mil (eller egentligen 9,9 km, men jag var ju tvungen att ta de där sista 100 m också) på årsbästa! Helt fantastiskt!

Otroligt skön känsla! Och då var jag inte ens slut efter den milen!

Så det som nu står i vägen för nytt pers på Varvet om 1 1/2 vecka är
-det faktum att Älsklingen har ont i halsen och kanske smittar mig
- att det trots väderprognoser som spår max 15 grader ändå blir över 20
- att jag har en lika dålig dag som i söndags

Håller tummarna hårt för att inget av detta kommer att hända!

Vad händer imorgon då? Jo, först ska hästarna motioneras. Sedan kan det bli en cykeltur eller rullskidor. Kanske en välbehövlig sanering av huset också.

Jag ska iaf börja med att sova tills jag vaknar. Inga hästar i stallet som behöver komma ut. Såååå gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar