Sidor

onsdag 2 mars 2011

Har fortfarande lite svårt...

...att smälta att vi inte kan flytta in i mitt hus förrän oktober/november...
Kanske var det därför jag igår fick ett ryck och tvingade Magnus till att hjälpa mig att baxa ut alla möbler som fanns i mitt blivande kontor och började riva tapeter där igår:) Lite bilder på den gamla tapeten. Lite svårt att ta bra bilder på ett rum...

På ena kortsidan har det regnat in och därför hade alla tapeter släppt där. Jag kunde konstatera att det tapetseras tre gånger i det rummet. Först en ganska snygg tapet, beigeaktig, därefter en hiskelig blå sak med streck i (definitivt 70-tal... var folk allmänt färgblinda då???) och till sist en randig tapet med rosor i ränderna (se bilderna).
Iaf så upptäckte jag att bakom tapeterna fanns... MASONITSKIVOR. Kul...NOT! Det blir till att spackla ordentligt för att få det bra...
Jag lyfte även på golvmattan och hittade något luddigt under. Misstänker att det kan vara masonit där också... Ja, det blir verkligen spännande att renovera mitt hus... Vet aldrig vad man kan hitta!
Nu väntar duschen, därefter ett försök att sova bort migränen som håller på att ta kål på mig:(

2 kommentarer:

  1. Missade du GHS i år o chansen att få en Goodiebag från vår bloggmonter? Nu har du chansen att vinna en! Gå in på länken för att delta: http://hastoridverksamhet.blogg.se/category/bloggtavlingar.html

    SvaraRadera
  2. Hej lillasyster! Vi har hittat till din blogg. Kul att läsa! Om du vill kan du gå in på www.pullingteamtrouble.se och kolla vad jag håller på med. mvh Stellan

    SvaraRadera