Sidor

lördag 12 mars 2011

Dagens arbete

Idag åkte jag upp till gården i snöstormen för att riva ner masoniten i mitt blivande kontor. Jag fick börja med att leta upp kofoten som hade försvunnit. Till sist, efter att ha letat på fyra ställen hittade jag den på det femte stället. Nackdelen med att ha många byggnader...
Jag började med att riva masoniten på väggen mot fönstret. Det gick ganska bra till tonerna av Magnus Uggla. Musik måste man ha!
Jag fick loss allt, utom bakom elementet. Listerna fick jag också ner. Bakom masoniten fanns brädväggen som senare ska gipsas.
Såhär blev den första väggen:
Det var ett hårt och tidskrävande arbete. 5 timmar tog det att få ner allt. Jag insåg även nyttan med att ha skor som är spiksäkra, jag fick plocka ut ett antal spik ur sulorna eftersom allt var fastsatt med spik. Mycket spik.
När jag kom till fjärde väggen föll även takpappen ner, så det får bli nytt tak också. Viktigt att komma ihåg när man ska "tapetsera", ett rum har förutom väggar, tak och golv också...
Det var riktigt dammigt och jag märkte efter ett tag att jag spottade masonit och hela näsan och halsen är full med det. Skulle haft andningsskydd på mig...
Det blev en rejäl hög med bröte som ska bäras ut så att jag kan bryta upp golvmattan också..

Nu är jag helt slut i rygg och axlar och även fingrarna värker efter jobbet med kofoten... Det blir en lördagkväll i soffan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar