Sidor

fredag 30 augusti 2019

Uppehåll

Oj, vad det var länge sedan jag uppdaterade här! Eller, det är 15 dagar sedan. Inte OK! Men ibland kommer livet (jobbet) emellan och jag orkar inte.

Jag har nu klarat av tredje arbetsveckan efter semestern och nu börjar jag komma in i det igen. Första veckan var jag helt död på tisdagen, förra veckan tog jag slut på onsdagen och denna vecka körde jag hela vägen in i kaklet!

Förra helgen gjorde vi "studiebesök" på min brorsas mosse i Småland. Grymt intressant att se och höra hur det fungerar och få se hur han har byggt upp detta livsverk tillsammans med sina kollegor.

Soligt och fint var det också och helt underbart, sommaren kom tillbaka!

Torvblock så långt ögat kan nå!
Vi hann även med att inspektera brorsdotterns häst och smaka på lite hemmabryggt öl och så hade vi det såklart trevligt hela dagen.

I söndags var det tjejfrukost i Falkenberg hos Martina och ännu en fin solig dag. På vägen hem därifrån hälsade jag på mor också som var vid gott mod. Men jag såg till att få i alla fall en timme på altanen i den underbara solen

Nu har samtliga helger i augusti varit uppbokade så denna helg ska det bli så skönt att inte ha något på schemat. Jag hoppas på mycket sol imorgon så att jag kan spendera större delen av dagen på altanen!

Hästarna har gått och blivit modiga (framför allt Pelle) och nu vågar de sig ut i hela den expanderade vinterhagen. Även där trollen enligt Pelle bor:). Jag hittade Bosse där i skogen häromdan och fick en fin bild:
Fina Bossen!
En och annan ridtur har det också blivit i det härliga vädret. Pelle tog det mycket bra att gå i Obbhultskogen där han tidigare har varit väldigt tveksam. Jag fick honom till och med till att ta stigen mot Axelid, men där vände han efter ett tag då det blev för mycket utmaning för honom. Jag vet att det finns gris där så jag lät honom vända. Han trumpetade och ville nog helst galoppera tillbaka, men jag lugnade ner honom och det gick bra. Kul ändå att han har blivit så mycket modigare. Efter några försök kanske han även accepterar Axelidrundan.


Pelle på promenad
Denna vecka har varit väldigt inaktiv då jag har väntat på en person som inte har dykt upp. I måndags var jag dock så rastlös att jag tog en cykeltur, men annars har det blivit alldeles för lite rörelse.

Cykelrunda
Det gick otroligt bra att cykla, benen var starka, antagligen pga all ridning så det var lite överraskande, men kul.

I tisdags  när jag körde till jobbet upptäckte jag att vi hade haft påhälsning i trädgården. Jag trodde först att det var grisen, men det visade sig vara grävlingen och den har efter det varit och hälsat på några nätter till. Men nu har Magnus satt ut fällan så vi hoppas att vi fångar den i natt.

Vår (f.d) fina gräsmatta!
I onsdags kväll var det så himla varmt och gott så jag tog vovvarna och gick och badade med dem. Det tyckte de var mysigt! Och de blev så pigga efteråt! När jag gick och lade mig vid 22-tiden var det fortfarande 22 grader varmt ute!

Vovvepromenad!
Idag har jag fastat. Fredagar är verkligen bästa fastedagen! Det är så skönt att fasta och framåt eftermiddagen kom det där "faste-rushet". Jag fick så mycket energi och jag bara skrattade åt allt. Chefen undrade vad som var så kul och jag visste inte riktigt. Det är en så häftig känsla är kroppen blir så fruktansvärt energisk, helt magiskt!

Jag kom hem och bytte kläder och tog med vovvarna på en löprunda. Idag var det inte riktigt lika varmt så det var perfekt att springa. Kroppen kändes lätt och snabb till en början, men efter 4 km fick jag lite trötthetskänslor men tänkte att jag i alla fall skulle springa fem kilometer. När klockan slog fem kilometer var energin tillbaka och jag fortsatte att springa hela vägen till sista helvetesbacken hem. Det var så skönt att få röra på sig! Att få springa! Så härligt!

Spanarvovvarna!
När jag kom hem gick jag ut i hagen och kollade till pållarna. De är så roliga, de kommer springandes är jag ropar på dem. Jag hoppas ju att det är för att de gillar mig. Eller så är det för att de tror att de ska få mat. De fick i alla fall lite mys och pys och kli bakom öronen så de verkade nöjda:).

Jag satte igång en maskin tvätt (har inte tvättat på 2 veckor) och sedan hoppade jag in i duschen innan faste-appen "Zero" talade om att min fasta var klar. Det var gott att bryta fastan, men det var helt underbart att fasta idag. Skön känsla! Och jag kände mig egentligen aldrig riktigt hungrig.
Dagens fasta
Nu är det helg, maten är på gång, det ska bli skönt att få slappa lite i soffan och förhoppningsvis få sova lite fler timmar än vanligt i natt och morgondagen tar jag som den kommer. Kanske inleder dagen med ett rullskidpass, vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar