Sidor

onsdag 7 augusti 2019

Rullskidmorgon

Idag vaknade jag upp till ett vindstilla soligt väder och bestämde mig för att köra en runda med rullskidorna. Jag har lite ont i höger armbåge och har varit lite fundersam kring hur det skulle gå att åka rullskidor med den, men det visade sig fungera bra. Jag använder ju inte armbågarna direkt när jag kör, utan det är ju i huvudsak magmusklerna som ska arbeta, vilket blir svårare ju tröttare man blir och därmed får sämre teknik.

Men jag kände inte av armbågen alls direkt när jag började köra. Jag tog den vanliga rundan längs Linnarpsvägen, ut på Tvååkersvägen och vidare in på Källängsvägen där jag vände vid gödselbrunnen, vilket var dryga fem kilometer.

Jag fick lite motvind på raksträckan förbi Runeberg, men det var helt ok ändå, tyckte inte att det var så mycket mindre motstånd när jag körde tillbaka, så det var troligtvis mest fartvind.

När jag svängde tillbaka in på Linnarpsvägen fick jag lite lätt känning i armbågen, men jag skärpte till tekniken och då försvann det lika snabbt igen. Jag är pga utebliven träning lite klen i stakningen, men tycker ändå att jag fick till ett bra pass som kändes bra för överkroppen.

Rullisarna

Dagens runda
Det blev en bra start på dagen i alla fall. Annars har jag inte gjort så mycket idag, pysslat lite här inne och gjort lite ärenden. Tanken var att ge mig ut med hästarna ikväll, men nu drog det in ett åskväder, så vi får se hur det blir med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar