Sidor

fredag 28 juli 2017

Solig dag

I morse var jag ute och gick en promenad med vovvarna. Jag vaknade med täppt näsa och grym huvudvärk, men allt försvann under promenaden.

Solen visade sig faktiskt från en bättre sida idag. Det var, ovanligt nog, lite mindre sol tidigt på morgonen och mer senare. Så jag lade mig till rätta i solsängen och låg där i princip hela dagen. Lyssnade på podar och njöt av solen.

Lite senare på eftermiddagen kom Magnus hem med släpet lastat med tryckt virke. Det var äntligen - efter två år - dags att fixa trappsteg till altanerna. Jag hjälpte till lite med att hålla brädorna när han sågade och tänkte lite kring mätningar och utformning.

Efter ett tag gick jag och gjorde i ordning lite mat och när den var klar kom Magnus med resultatet.



Himla snyggt och bra blev det! Nu behöver vi inte längre ta jättesteg för att komma in i huset från altanerna. Så gött! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar