Sidor

onsdag 19 juli 2017

Mer trädgård

Igår spenderade jag förmiddagen på Hotel Gästis i sällskap av mina systrar och ena syrrans man. Vi åt frukost och sedan tog vi ett bad i Leninbadet. Trevligt att bada när det inte är badväder ute! Leninbadet är ju väldigt speciellt. Lenin överallt i olika former. Byster framför allt. Tyvärr drog den miserabla musiken (Lisa Ekdahl och Mikael Wiehe bl.a. BLÄ!

Men annars var det väldigt mysigt och trevligt!

Efter badandet tog jag med mig Selma på en ganska framgångsrik svamprunda till ett ställe där det har regnat lite mer än här. Fick ihop någon liter i alla fall och fick gått rätt så många steg!

Eftersom Magnus jobbade i princip hela dagen igår (trots semester...) så blev det ingen fortsättning på trädgårdsprojektet.

Idag inledde jag dagen med en promenad med båda vovvarna. De skulle få tillbringa en stor del av dagen i hundgården, så jag tänkte att det var bra att de fick komma ut. Helga skrämde upp en fasan och Selma var avundsjuk för att det inte var hon som hittade den...

Jag pysslade med lite hushållsgrejor, såsom lite dammsugning och klädsortering samt tvätt.

På förmiddagen kom syrran och hennes man för att ta en titt på våra senaste renoveringar och våra odlingar. En himla mysig stund blev det!

Magnus var hemma vid lunch med lastbil och grus. Han gjorde lunch medan jag grävde lite runt några kanter. Svetten sprutade i värmen, för idag var det faktiskt riktig sommar! Så härligt!

Efter lunchen for vi in till Varberg. Jag hade bokat tid hos en bankman eftersom jag inte förstod hur IS-kontot fungerade riktigt och ville ha lite hjälp. Nu tror jag att jag vet hur det fungerar och nu jäklar ska här bytas fonder:)

Efter banken passade vi på att handla till fredagens festligheter. Jag kände mig som en alkoholist när jag släpade ut en massa bibar och annat från Systembolaget...

Vi åkte vidare till Hajen och handlade lite andra förnödenheter. Hoppas vi slipper handla mer innan fredag...

När vi till sist kom hem satte vi igång med trädgårdsprojektet igen. Magnus kranade ut grus och jag jämnade. Fast på just den här bilden var det Magnus som jämnade... Och tog mitt jobb.

Slit och släp
Gruset tog dock slut innan vi var klara, så vi får fortsätta imorgon. Vi får upp i tid så att det kanske går att tillbringa en stund i den utlovade solen utan att behöva arbeta...

Vi avslutade denna härliga sommardag med att sätta oss och äta ute på altanen. Klockan var då närmare nio. Men redan då började det kyla på och när jag tog in dynorna vid halv tio var de fuktiga. Så trist att inte kunna få några riktiga sommarkvällar så man kan sitta ute länge utan att frysa! Men det är väl bara att acceptera läget. Går liksom inte att påverka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar