Sidor

måndag 17 juli 2017

Fortsättning trädgårdsprojektet

Denna helg har trädgårdsprojektet fortsatt. Igår körde Magnus bort den sista jordhögen. Han har kört bort tre lass jord tidigare i veckan, så det lär ha varit ca 40 kubik!

I lördags var det faktiskt en riktigt fin sommardag! Solen sken och det var över 20 grader varmt! Helt underbart!

Selma och jag var ute och sprang på morgonen före frukost och när vi kom hem åt Magnus och jag frukost innan vi gav oss ut och jobbade.

Jag grävde det sista som skulle grävas för hand och sedan gav jag mig på badtunneplatsen. Jag tog bort allt som låg där och skräpade som gammal ved och annat. Sedan rensade jag ogräs mellan stenarna. Det tog hela förmiddagen!



Men fint blev det!



Vid lunch tog vi oss in till Varberg för att kolla på Loke när han sprang Paprikaloppet.





Efter det var vi en stund i Spökitetsparken innan vi behövde vända hemåt eftersom vi skulle på kalas på kvällen.

Det blev en fantastiskt fin kväll med många spännande samtal med människor "från förr".

Igår var det riktigt skitväder så jag passade på att åka ner till Falkenberg och hälsa på min mor. Hon var pigg!

Jag handlade lite på vägen hem så det blev lite grill här hemma innan jag somnade vid TV:n.

Idag har jag försökt föröka blåbär via sticklingar. Det vore väldigt värdefullt att kunna göra det då jag vill ha massor av blåbärsbuskar, men de är hutlöst dyra! Vi får se om jag lyckas!



Sedan passade jag på att så lite mer sockerärtor. De grodde lite dåligt i år av någon anledning, så jag fick inte så många plantor. Men jag köpte nya påsar nu så jag hoppas att de har bättre grobarhet!

Jag snickrade också ihop två växtstöd till sockerärtorna. Blev nöjd med dem, men glömde fota...

Ikväll kom Magnus hem efter att ha jobbat lite, trots semester. Och så fick han besöka tandläkaren för tredje eller fjärde gången på kort tid med en ond tand. Det slutade med att de tog bort tanden. Urk! 

I alla fall så hade han med sig markduk och ett rejält lass grus. 0-18 närmare bestämt.

Vi lade ut duk och så tog han kranskopan och skopade ut gruset med. Himla smidigt!



Fast det blir ändå en massa kroppsarbete när gruset ska jämnas ut!

Vi började med gången fram till groventren. Det blir riktigt bra! Jag ska testa att lägga ut de gamla plattorna (typ ölandssten) som trampstenar. Kan bli riktigt snyggt!

Vi fortsatte med duk och grus framför växthuset och jsg tycker faktiskt att vi fick gjort riktigt mycket idag! Nu är det lite pill mellan odlingslådorna och ytan på andra sidan växthuset som ska skopas ut. Mellan häcken och uthuset kommer Magnus att sprida gruset istället för att skopa ut det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar