Sidor

söndag 30 juli 2017

Morgon-rull

Nu är det nästan en månad sedan jag var ute på rullskidorna. Orsaken till det är förkylning, blåst, dåligt väder och brist på lust.

Men idag fanns där ett sug, så när jag vaknade tog jag på mig träningskläder och tog bilen till mitt vanliga startställe. Det var härligt att rulla. Det gick lätt. Jag trodde att jag hade lite motvind. Korkat att tro det när det gick så lätt.

Jag körde tre km och sedan vände jag. Då fick jag motvind på riktigt! Jäkligt segt att få det på vägen hem. Så jag blev rätt trött på slutet, men det var ändå skönt att få komma ut en liten runda. Hoppas det blir mer framöver! Det är ju så kul att åka rullskidor!

After rull
Som synes på bilden var mina rullskidor grymt smutsiga. Så jag tog med dem in och gjorde rent dem. Jag hade ju kört över en hel del sniglar som hade sörjat ner dem och så var de fulla med grus och annat smuts. Jag gjorde även rent fodralet eftersom även det var smutsigt och fullt med grus. Sedan fick fodralet hänga på altanen för att torka och rullskidorna fick ligga där en stund också. Snygga blev de!

Rengjorda och fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar