Sidor

fredag 14 oktober 2016

Fredagsfys och goda nyheter!

Fredag igen. Veckorna går så förbaskat fort! Jag hinner knappt med!

Efter jobbet idag gjorde jag ett premiär-besök på Lillegårdens kött och chark. Nu när de håller på och bygger vid Lugnet-rondellen så är det inte så kul att ge sig in i röran vid Årnäs kött. De är ju hårda konkurrenter. Och visst var mycket likt hos de båda. Lillegården har dock lite mer utrymme och erbjöd lite ekologiska grönsaker, mjölk från Källsjö och en massa annat smått och gott. Tyvärr godis, som jag kände att de kunde ha varit utan...

Men fint kött har de, så det rekommenderas att göra ett besök!

När jag kom hem var jag sugen på att springa en runda innan jag drog igång kvällsmaten. Så jag tog med mig Selma ut i blåsten. Vi sprang upp i Linneskogen och tog en runda där så att vi kom ut ovanför Hagakullen. Det var ett tag sedan jag sprang där och det hade "ploppat upp" några nya hus.

Vi sprang ned för backen och sedan ut på Tvååkersvägen och in på banvallen. Banvallen österut, uppförs, i motvind. Det brukar vara riktigt kämpigt, men idag gick det bra. Jag vet inte riktigt vad som har hänt... Men jag har uppenbarligen börjat springa igen. Och jag älskar det!

Dagens runda
Annars har det varit en fredag med goda nyheter. På hn.se kunde vi idag läsa om en långtidsprognos som lovar en riktig vinter med snö och kyla i hela Skandinavien. Åh, vad det lät härligt! Hoppas verkligen att den prognosen håller i sig!

JAAAAA!
En annan nyhet som vi har väntat på idag hela dagen på jobbet var den om Ringhals 2 återstart. Äntligen är det klart! Vi får köra igång igen! 


JAAAAA! (2)
En mycket bra start på helgen, helt enkelt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar