Sidor

söndag 2 oktober 2016

Fixat och donat

Oj, vilken fixar-dag det blev idag!

Efter att jag kommit hem från min stavgångspromenad åt jag lite lunch och sedan gick jag ut för att bära in utemöblerna. Men eftersom Magnus som skulle hjälpa mig istället började trimma Helga så fick jag sysselsätta mig med annat tills han var färdig med det.

Jag bar in alla stolar och sådant som jag kunde ta själv, sedan kopplade jag vattenslangen för sista gången i år och vattnade allt i växthuset innan jag rullade ihop den för vinterförvar.

I västhuset tog jag bort den sista gurkplantan vars sista gurka jag skördade häromdan. Jag fixade lite med tvätten också däremellan.

Jag tog en välbehövlig paus i växthuset med en kopp te. Solen har skinit mycket idag så där var varmt och skönt att sitta och mysa!

Mysigaste platsen just nu!
Sedan gick jag in igen och satte igång med att mäta upp golv och tapeter inför stundande renovering. Fyra rum tar en stund att mäta upp. Och så blir jag lika nervös varje gång över om jag verkligen har räknat rätt. Jag kom på mig själv på andra våning som tur var. Där är ju en snedvägg i varje rum som leder till längre våder. Det gjorde drygt tio cm på varje våd där.

Jag hittade tre paket överblivet golv från förra renoveringen uppe på vinden. Så nu funderar jag på om jag ska kolla ifall samma golv finns kvar på Byggmax och köpa de extra paket som behövs för att lägga golven i sovrummen. Det hade ju blivit snyggt med likadant golv hela vägen...

Jag gjorde en sammanställning av allt jag hade mätt upp som jag ska ta med mig till Colorama när jag ska beställa i veckan.

Därefter satte jag mig med min tråkiga bokföring. Som faktiskt har blivit lite roligare nu... Jag har nämligen fått ett nytt, oväntat användarvänligt, bokföringsprogram som jag använder tillsammans med min revisor. Så nu får han allt så snart jag har bokfört det. Det gör att vi kan stämma av hur jag ligger till inför årsskiftet och deklaration och bokslut blir i princip bara några knapptryckningar. Så gött! Tidigare har jag ju kört i Excel. Det funkar sådär. Det här var betyldigt bättre!

Så nu är jag faktiskt helt up to date med bokföringen och jag kommer lätt att sätta mig ner i slutet av varje månad för att bokföra i fortsättningen!

Så nu är jag rätt mör. Det ska bli skönt att gå och lägga sig. Imorgon är det måndag igen! Ny vecka, nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar