Sidor

lördag 31 oktober 2015

Skön lördag!

I morse när jag vaknade tyckte jag att det var dags att rida lite igen. Det var ett bra tag sedan sist.

Fast först fick Selma och jag agera drevkarlar åt Älsklingen och Christoffer. Vi gick igenom kullen, men det var stendött.

Så jag hämtade in hästarna istället. Bosse Bus var det som hade "äran" idag.

Fantastiskt nog hade han kvar alla skor (duktigt), men han hade lyckats böja till den ena sidokappan så att den stod rakt ut.


Bara till att ta fram hammaren och knacka till den.

Vi stack ut till paddocken. Kände lite på honom. Han var väldigt lugn och fin. Lite för lugn, kanske, då han inte riktigt ville trava. Det får nog bli uteritt imorgon för att hitta lite framåtbjudning.


Efter stallet blev det lunch och lite fix inomhus med tvätt och så.

Sedan tog jag rullskidorna och gav mig iväg på en runda. Jag körde själv idag, så det blev lite tuffare tempo, vilket gjorde att jag blev rätt trött mot slutet.

När jag kämpade upp för sista backen mötte jag en springande kille som ropade "bra jobbat"! Det var precis vad jag behövde där och då:).

Jag fick ihop en mil på strax under 50 minuter, vilket kändes väldigt bra. Nu är det uthållighet som behöver tränas för att orka de tre milen på Tjejvasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar