Sidor

måndag 5 oktober 2015

Kvälls-sim

Idag väntade jag in vuxenkvällen i simhallen. Jag hoppade i bassängen strax innan de träningssimmarna som var före hoppade upp ur bassängen och när de var klara snodde jag snabbt åt mig en bana.

En av tjejerna från lördagsträningarna var också där, så det var kul att ha någon att snacka och diskutera med.

Jag hade bestämt mig för att köra samma pass som vi körde i lördags. Fokus låg på att hitta lugnet och köra på även om andningen blev lite mer ansträngd.


Tanken var att jag skulle försöka hinna med hela passet på en timme, för sedan skulle några andra träningar dra igång.

Det började bra med 200 m bröstsim. Jag sparkade vidare med plattan så gott det gick (har väldigt svårt att få framdrift i bensparken, men försöker ändå, måste ju bli bättre någon gång).

4*25 bröstsim är inga problem, bara till att köra på. Sedan blev det lite knivigare. Råkade köra lite fel ordning på teknikdelen, körde grundbalans och stålmannen efter varandra, så jag fick köra sammansatt två gånger på raken. Dessutom glömde jag av att köra två varv så jag började på 8*25 crawl istället. När jag hade kört 2*25 kom jag på det och körde ett varv till på teknikdelen. I rätt ordning den här gången.

Sedan var jag tillbaka vid crawlet. 6 st kvar. Körde på. Blev andfådd, vilade. Men till sist hade jag tagit mig igenom alla.

Då var det alltså 400 m med dolme kvar. Jag hann bara köra 200 av de 400 och sedan blev jag tvungen att simma av.

Men det var bara 200 m jag missade och det berodde mest på att jag snackade lite för mycket med mina nyfunna simmarkompisar, så jag ser inte att det blir något problem att hinna med egen-träning-passet på onsdag kväll. Då har man dessutom två timmar på sig, så det vore ju illa om jag inte hinner!

Jag tycker att det funkade rätt bra att simma idag ändå. Det blir mycket lättare när det är lugnt omkring mig och jag kan köra i min egen takt. Det var lite jobbigt, men jag blir bättre och bättre på att ta mig igenom att andningen blir ansträngd och simmar på ändå. Så jag känner mig nöjd med dagens pass!

Kroppen blev också lite trött på slutet, det kändes att jag cyklade igår!

Nu ligger vi ju en vecka efter, då schemana kommit ut lite sent, men det gör ju inget. Passen ska ju köras igenom ändå och jag tycker det funkar bra att köra igenom det gemensamma passet ena dagen och egenträningspasset andra dagen.

Nu har även passen för vecka 41 kommit ut och där ser jag till min fasa voltvändning. URK! Jag får försöka gå in med inställningen att jag iaf ska prova, så får vi se hur det går. Det är ju inte så aktuellt med voltvändningar i Vansbro, men det ser ju häftigare ut när man simmar om man gör snygga vändningar. Dock orkar jag ändå inte simma mer än en längd i nuläget, så det är ju som sagt inte jätteaktuellt för min del:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar