Sidor

torsdag 29 oktober 2015

En dag i långsamhetens tecken

Långsamt är ett ord som beskriver denna dag mycket bra. Förutom kanske att själva dagen som sådan har svischat förbi (som de flesta dagar gör nuförtiden).

Dagen började med att jag stack ut på en löprunda med Selma före frukost. Jag började jobba lite senare än vanligt, så jag tog tillfället i akt.

Det blev dock inget pass som är värt att minnas. Det kändes tungt och jobbigt. Och så gick det så förbannat långsamt! Och efteråt kände jag mig trött och seg. Vanligtvis blir jag pigg efter en löptur.

Tiden gick väldigt snabbt och klockan hann bli lite för mycket innan jag kom iväg. 

När jag kom ut på 153:an så var det någon sölkorv som låg längst fram i en lång kö och körde irriterande långsamt. Typ 60 km/h där hastighetsbegränsningen är 80. Och självklart mötte vi bilar hela tiden så det var omöjligt att köra om.

Tio minuter försenad till jobbet iblev jag, tur att kollegorna hade överseende.

Under hela arbetsdagen var det it-programmen som fungerade långsamt. Så fort man kommer ut i vårt utbildningscentrum så blir det svårt med VPN-tunnlar och skit. Nedkopplade servrar och mappar i offlineläge. Morr!!!

Varför kan IT inte bara fungera när man behöver det???

Som om det inte vore nog med långsamhet för dagen, hamnade jag bakom en låååång kö på 153:an när jag skulle hem. Längst fram låg en traktor.

Men hastigheten ökade inte nämnvärt när traktorn försvann, det fanns fler slöfockar i kön och återigen inga möjligheter att köra om.

Väl hemma var det bara till att ge hundarna mat och själv kasta i mig mat innan jag for vidare till nästa arbetsplats, åkeriet.

Och som om jag inte hade haft nog med IT-krångel så höll nätverket på att koppla ner i ett jävla kör medans jag skrev fakturor. Så grymt irriterande när det man skriver visas på skärmen med flera sekunders fördröjning!

Och självklart när jag körde hem därifrån hamnade jag bakom flera som körde irriterande långsamt!

Nu är det nog inte mer som kan gå långsamt idag iaf. Hoppas på att imorgondagen blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar