Sidor

söndag 25 oktober 2015

Sömnåterbäring :)

Idag är det den där tråkiga dagen på året då kvällarna blir ännu mörkare än de redan är. Men den stora fördelen är ju såklart att man får en timme över. Om man vill se det positivt kan man ju kalla det för sömnåterbäring (som jag såg på Facebook idag). Dock har jag inte sovit så bra i natt. Fullmåne på g. Märks. Men jag kände mig ändå pigg och utvilad när jag vaknade. Skönt!

Älsklingen och jag intog en god frukost innan vi packade bilen full med rullskidor och hundar och drog ner mot Läjet. Platt och fint är det ju där. Lättåkt och inga nedförsbackar som man behöver gå ned för.

Vi parkerade vid Läjeskliniken och sedan tog vi cykelbanan ner mot Tvååker. Vi vek av vid Moarna. Första biten var ju lätt i medvinden, men sedan fick vi slita ont när vi svängde in mot Oloflarsgård och vinden kom rakt emot oss.

Vi kämpade på  och sedan vände vi ut på gamla E6:an och tillbaka mot Läjet igen. Drygt en mil fick vi ihop och på slutet filmade Älsklingen mig också:). Kul att se hur det ser ut....



Efter rullskidturen åkte vi till Falkenberg och mor och sedan vidare mot Tröingeberg där vi fick en god och rejäl sopplunch och lite fika efteråt. Jättekul att träffa folk som man inte har sett på länge. Mycket trevlig eftermiddag!

När vi kom hem igen var det mörkt ute och det var bara till att ta på sig pannlampan och gå ut och slänga ut lite hö till hästarna som var hungriga.

Nu händer det inte mer idag. Laddar för ny jobbvecka och hoppas att den blir lite lugnare än förra veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar