Sidor

måndag 26 januari 2015

Träningsvärk!

Det kanske inte var det medt begåvade beslutet jag har fattat när jag åkte 18 km längdskidor efter ett helt års uppehåll. Det känns i kroppen idag kan jag meddela!

Höftböjarna är nog absolut värst. Det stramar när jag går, sätter mig, böjer och rätar ut benen. Att sitta var ingen bra ide. På förmiddagen klarade kag mig med att stå, men på eftermiddagen var det sittande möte.

Det finns bara en sak att göra när kroppen är sådan, träna mer. Idag blev det simning. Kroppen kändes mycket bättre i vattnet. Seg, men inte lika mycket värk.

Så det blev ett gött 1000-meterspass på Håsten. Men efter en stund i soffan kände jag mig nästan lika seg igen...

Jaja, det går nog över! Och jag är riktigt nöjd med att jag nyttjade gårdagens underbara vinternatur eftersom snön regnade bort idag. Hatar att det inte kan få vara vinter på riktigt! Så nu är det återigen grått och pisseblött överallt! BLÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar