Sidor

måndag 5 januari 2015

Morgonsim!

Jag startade denna dag som tänkt, gick upp när klockan ringde, 05:15, gav hästarna mat, mockade och släppte ut dem. Åt en tallrik youghurt med müsli och gav mig sedan iväg till Håstens simhall för en morgonsimtur.

De öppnar 06:30, jag var där 06:32 och redan då var det massor av folk, företrädesvis pensionärer. Snabba genom duschen var de också och bassängen var nästan full när jag kom ut vid 06:45.

Idag var det inga "simma-i-bredd-tanter iaf. Skönt. De som simmade visade hänsyn och det gjorde det lätt att simma om. För jag simmade om nästan alla (wihoo). Jag körde enbart bröstsim idag. Jag hade lite tidspress på mig eftersom hovis kommer kl 9.

Jag hittade ett bra flyt och tempo och körde på rätt ok. 1200 m på 40 minuter. Skönt att vara i vattnet igen! Ska försöka få i iaf ett simpass i veckan framöver. Det är så himla gött att lossa skuldrorna, speciellt när man tryckt ihop dem framför datorn på jobbet ett tag.

Nu har jag intagit andra frukost och ska hoppa i hästkläderna och se ifall det finns några hästar som vill komma in och få nya skor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar