Sidor

måndag 19 januari 2015

Det ljuvliga (?) ljudet av diskmaskinen...

I nästan en månad har vår diskmaskin strejkat. Den gick sönder i mellandagarna, vilket gjorde att den inte felanmäldes förrän den 7:e januari och idag, äntligen kom det hit en kille och fixade den!

Det blev dock lite panik-artat, då han ringde vid nio-tiden och talade om att han tänkte komma förbi någon gång mellan 12 och 14. Jaha? Men jag jobbar ju??? Kunde man inte fått reda på detta typ i fredags så  att man hade haft liiite mer chans att planera...?

Då är det ju verkligen tur att jag kunde ta med datorn hem, klara av eftermiddagens möte via telefon och sätta mig och pilla med lite grejer som jag hade att göra. Grymt tacksam för den möjligheten!

Så det löste sig. Jag stressade hem efter ett annat möte, satte igång datorn, slängde i mig lunchen och väntade in diskmaskinskillen. Han dök upp efter ett tag (efter att jag klarat av telefonmötet, perfekt timing!), tittade på diskmaskinen, provkörde lite, grejade lite i vasken på den och sedan gick den igång! Utan att stanna! Helt underbart! Så nu har jag kastat in disken som stod på diskbänken och bara njuter av diskmaskinsljudet:). Dags att bära undan diskstället! Så gött!

För övrigt känns det som om det är den här veckan år 2015 drar igång på riktigt. I alla fall jobbmässigt. Veckan är fullbokad. På onsdag får vi besök av våra vänner från Forsmark som stannar till torsdag lunch, så där försvinner de två dagarna. Och innan dess blir det såklart förberedelser inför det mötet. Och efterarbete på fredag.

Många grejer som drar igång och många deadlines som ska hållas, men det är sådant som taggar mig och motiverar mig. Att ha mycket att göra och att behöva planera väl för att få allt att bli färdigt när det är tänkt.

Nu ska jag mocka och ta in hästarna innan jag ställer mig på crosstrainern för ett pass med efterföljande styrketräning och yoga. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar