Sidor

söndag 26 oktober 2014

Skön söndag!

Idag har jag pysslat lite ute. Burit undan lite mer resten sen renoveringen, stegar, bräder och annat.

Jag har burit in några lass ved, så att vi klarar oss ett tag. Nu kan här bli vinter!

Jag passade också på att fylla på badtunnan, bar undan plastmöblerna och grillen och fixade lite där.

Sedan grävde jag ner en slang som vi ska dra en kabel igenom till badtunnan där vi ska sätta ett eluttag. Vi grävde ner den där slangen för tre år sedan när vi ändå grävde till den nya brunnen. Under dessa tre år har slangen legat på gräsmattan och varje gång jag har klippt gräset har jag flyttat på den där jämrans slangen. Något irriterande! Men i fredags gjorde jag upp med elektrikern vart jag skulle släppa upp slangen någonstans, så nu var det dags!

Snickaren var här idag också och fixade mina hålkälslister i taket på lilla hallen på andra våning. Imorgon kommer målaren och tar bort den där fula mintgröna färgen en gång för alla!

Taklister på plats!
Efter det tog jag med mig Selma på en löprunda i Åkulla. Ut i bokskogen bland nedfallna löv och vattenpölar. Vissa vattenpölar var ju större än andra...

Vattenhinder
Det var precis att det ens gick att komma förbi utan att blöta ner fötterna ordentligt! Det var ju rätt djupt, såg jag när Selma hoppade ner i vattnet. Hon gillar verkligen att bada. När vi sprang förbi friluftsgården så smet hon ner till Ya-sjön och badade. Jag trodde att hon skulle tycka att det var för kallt, men inte då! Hon "doppade" sig och sprang glatt runt i vattnet och drack lite också förstås.

Vi fortsatte banvallen en bit bort till vattenpölen på bilden och sedan svängde vi av mot Svartrå-vägen och sprang tillbaka. Sedan ner igen på banvallen och förbi friluftsgården igen. Dagens märkliga upplevelse var en kvinna och en man som stod och grälade på banvallen, mitt ute i skogen...

Kilometrarna tickade på, vid en mil fick jag ett ordentligt mjälthugg och blev tvungen att gå lite, men sedan gick det bättre igen. Sprang förutom det hela sträckan och klockan stannade på 17,16 km och vi var ute i en timme och fyrtioåtta minuter. Skön runda i lite blåsigt höstväder!

Nu blir det mys inomhus resten av kvällen. Lite te och pepparkakor och en god bok! Bra avslutning på helgen!



1 kommentar:

  1. En mindre sjö där skulle jag säga! :O Det är vid såna tillfällen man som gentleman lite snyggt skulle lägga ut sin rock över den haha...:) Skulle nog ändå inte räcka där, dock...Fick nog lägga mig på rygg i den själv istället i så fall så ni kunde gå över mig för att slippa blöta ned fötterna! :D Vara en riktig gentleman...Hur låter det? :)

    /Jonas

    SvaraRadera