Sidor

söndag 18 februari 2024

Zwift

Jag är så himla glad! Jag gick ner i källaren och satte mig på cykeln och det funkade! Knäet gjorde inte ont! Så himla gött! Jag kan också böja knät mer nu än vad jag kunde när jag vaknade i morse, så det känns riktigt bra! Det blir nog ingen långvarig skada iaf!

Cykelpasset gick bra, jag kände mig väldigt stark och cyklade på bra. Det var inte en jättekuperad runda, men jag cyklade på bra i de backar som fanns. Benen kändes starka och pigga. Jag har egentligen inget att klaga på.

48 minuter höll jag på och fick på den tiden cyklat nästan 26 km. Det är bra!

Jag har en idé om att jag ska "cykla" Vasaloppet. Dvs jag ska sitta och cykla, titta på Vasaloppet på SVTplay och köra på tills förste man går i mål. Det brukar ta 4 timmar. Det borde gå ändå. Jag kanske ska göra samma sak med Tjejvasan nästa lördag, det hade varit en bra start på dagen och en liten "uppvärmning" inför det riktiga Vasaloppet. Det brukar ta ca 1 timme och 20 minuter att köra Tjejvasan för de snabbaste så det är ju inte så fasligt länge de håller på.

Jaja, vi får se hur det går med den planen... Jag hoppas iaf på mer cykling kommande vecka än denna!


Första varvet på dagens runda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar