Sidor

lördag 18 februari 2017

Planen sprack...

...fast på ett bra sätt! Det blev nämligen minusgrader i natt så det fick bli skidåkning i Åkulla istället för på rullskidorna.

Dagen började dock i stallet i vanlig ordning. Sedan frukost på det och därefter fick det bli lite städning av huset. Det var nämligen ingen som gjorde det förra helgen när jag inte var hemma...

Jag har alltid avskytt att städa, men gillar att ha det rent och fint, så jag måste ju städa. Men istället för att gå runt och hata själva städandet har jag nu börjat lyssna på poddar medan jag städar, vilket gör att jag knappt tänker på att jag städar och det går så mycket snabbare. Så nu är känslan av nöjdhet efter städningen större än motviljan att göra det:)

Efter städningen tog jag bilen till Åkulla för att åka lite skidor. Jag hade planerat att köra två timmar. De två första varven gick bra, men sedan blev jag väldigt seg. Jag kände av gårdagens åkning i triceps och gårdagens löpning i benen. Så jag gav mig efter 4 varv. Jag har nog lite svårt att motivera mig rent mentalt också. För mig är ju naturupplevelsen den bästa delen av all träning och så mycket naturupplevelse blir det ju inte på en 3 km lång varvbana...

Men jag var ändå nöjd. Det var mycket mer lättkört idag än igår, så det var lite kul när det gick fort i alla fall. Men det var mycket folk i vägen överallt. Men det lär det ju vara i Tjejvasan också...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar