Sidor

söndag 5 februari 2017

Ännu en helg till ända...

Denna rubrik har jag nog använt ett antal gånger, men det är precis så det känns här och nu! Denna helg har gått ruskigt snabbt!

I fredags lade jag mycket tid på att handla till Magnus kalas som vi hade igår då han fyllde år. Mycket grejer blev det!

Igår började jag dagen med att åka några varv skidor i Åkulla. Det var verkligen ingen kul upplevelse. Det är fortfarande plusgrader ute, så det var grunda spår. Det var skräp i spåren på några ställen. Alla kurvor var urspårade och det saknades spår i samtliga backar. Jag kände mig återigen seg när jag körde. Jag måste verkligen hitta skidåkarformen nu!

Resten av dagen gick åt till att städa och förbereda för kalaset. Duka och göra mat. Så när klockan var tio på kvällen höll jag faktiskt på att somna. Jäklar vad trött jag var! Jag kom i alla fall i säng vid halv tolv-tiden och somnade som en stock!

Idag ringde klockan 07:30 eftersom det var dags för tjejfrukost hos Martina. Det tog väldigt lång tid hos hästarna i morse. Jag vet egentligen inte varför, men jag blev i alla fall lite försenad. Men det var kul att sitta och snacka med gänget som man har känt sedan högstadiet/gymnasiet! Vi konstaterade att vi träffas alldeles för sällan, så nu har vi bokat en kväll i mars också!

När jag kom hem var jag rätt trött, men jag tog med mig Selma på promenad. Vi gick upp till Flähult, sedan in i Obbhultskogen och hem. Så skönt att få röra på sig och andas skogsluft! Det behövde jag verkligen!

När jag kom hem igen och hade tagit in hästarna satte jag mig vid datorn för att göra lite bokföring åt Christoffer. Det är ju snart dags för momsdeklaration, och eftersom jag inte är hemma nästa helg så var det bra att få gjort det idag!

Jag fixade också med lite annat pappersarbete, så nu känner jag mig nöjd med det och kan fokusera på det roliga som händer till helgen. Då ska jag nämligen upp till Mora och köra lite skidor. Det ska bli så härligt med lite "riktig" skidåkning igen! Så det ser jag verkligen fram emot!

Såhär fint får det gärna vara nästa helg i Mora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar