Sidor

måndag 14 april 2014

Skulle ha stannat hemma idag...

I morse vaknade jag av att Älsklingen slog mig i magen "för att kolla om jag var där". Jag vände mig om och kollade på klockan. 06:18 stod det på den. Jag hade alltså försovit mig ca 1½ timme! Först tänkte jag ligga kvar i sängen och ta ledigt istället (jag hade ju kunnat ägna dagen åt att riva balkongen och altanen. Men jag bestämde mig ändå för att gå upp och köra till jobbet.

Inte förrän jag gick ut genom dörren slog det mig att jag hade ett möte på morgonen, så jag ringde en kollega som fick kolla min kalender och mycket riktigt, kl 8 skulle jag vara på möte. Bara till att ringa möteskallaren och tala om att jag skulle bli försenad.

När jag nästan hade kommit till jobbet höll jag på att bli påkörd av en idiot som bara svängde rakt ut i vägen framför mig trots att hon hade väjningsplikt. Riktigt läskigt!

Sedan höll mötet på mycket längre än jag tänkt (till lunch) och det blev lite av ett "snillen-spekulerar-möte", så det var lite långdraget.

Inte förrän efter lunch kunde jag starta datorn och se vad dagen hade att erbjuda. Det blev en väldigt konstig dag. Jag fick egentligen inget vettigt uträttat och tankarna var ju på lite annat håll, typ hemma vid det kommande bygget.

Jag var tvungen att ta en sväng om stan också innan jag åkte hem och sedan fick jag ju fixa mat innan jag börjar på dagens jobb på huset. Men nu jäklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar