Sidor

tisdag 29 april 2014

Magisk kväll!

Nu ska det tydligen bli lite svalare väder (vilket jag tycker är bra eftersom jag inte fixar att springa i värme) så jsg har verkligen passat på och njutit av den här kvällen.

Först stängslade jag en hage åt ponnyn, som behöver lite extra mat då hon fallit ur lite väl mycket och blivit tunn.

Sedan kastade jag ut allt hindematerial som jag slängde in där när jag luntade för ca en månad sedan. Jag lät några bommar och hinderstöd stå kvar.

Sedan tog jag in mina pojkar (som var avundsjuka på ponnyn som fick massa gräs) och gjorde i ordning Bosse. Dags att rida igen efter ett långt uppehåll över vintern pga tidsbrist.

Han var jättenöjd med att få bli lite ompysslad. Nu har han fällt nästan all päls och börjar bli riktigt sommarfin.

På med alla grejer och ut i paddocken. Först gick vi ett varv innan jag satt upp. Han verkade lugn, men blev energisk så fort jag satte mig i sadeln.

Jag gjorde många halter och han lyssnade jättebra! Men han ville ju bara springa. Jag använde bommarna till att få honom att tänka och lugna sig. 

Till sist fick han trava och han försökte verkligen köra ner huvudet och bocka, men jag var beredd och redde ut situationen innan den hann uppstå. Men det kändes lite som att sitta på en bomb som ville explodera hela tiden.

Det var riktigt kul att komma upp på hästryggen igen. Känna känslan att kunna kontrollera 600 kg flyktdjur med egen vilja och massor av energi. Känslan att få hästen att göra det jag vill och slappna av. Jag har verkligen saknat det! 

Det hade varit riktigt kul att komma igång med ridningen igen. Kunna hoppa lite, kunna gsloppera på underbara skogsstigar! Nu har jag iaf tagit första steget. Vi får se hur mycket jag hinner med.

Det var helt underbart väder ute. Sol och lagom varmt. Solen sjönk längre och längre ner och jag var inte klar förrän strax före kl nio, ändå var det fortfarande ljust ute. Härligt!




Nu kommer jag att sova gott i natt!

Och så måste jag visa hur huset ser ut idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar